пʼятницю, 16 жовтня 2015 р.

Моя історія успіху #ContestGEGua

Як говорить відоме українське прислів’я: Що Бог дає – все у торбу. Так і в житті: якщо життя дає шанс навчитись чомусь, то не потрібно відмовлятись від цього шансу, навіть якщо не зовсім зрозуміло де нові знання можна буде використати.

Декілька років тому мені випала нагода відвідати навчальний тренінг вчителів інформатики з вивчення Google-технологій, який організував Миколаївський ОІППО. Послухавши колег про можливості Google-технологій та створивши декілька документів на Google-Диску я не зовсім розуміла, де зможу використати ці технології у своїй діяльності. 
Пройшло не так багато часу, коли виникла ситуація, для рішення якої стали в нагоді нові знання: необхідно було створити навчальний ресурс для дистанційного навчання та взаємозв’язку з учнями та батьками. Так з’явився навчальний сайт з інформатики для учнів Новоодеської гуманітарної гімназії. Пізніше він став називатись «Інфознайка» і змінено було не тільки назву, а й структуру наповнення. 


Практику зі створення сайтів я до цього вже мала на інших платформах, але все ж таки зупинилась на можливостях Google. Головною перевагою Google-сайта на той час я вважала відсутність будь-якої реклами (точніше розміщення реклами тільки за згодою автора сайту) та безкоштовне користування. Але під час розташування різних матеріалів на сайті я відкрила для себе Google і стали у нагоді майже всі його інструменти: розміщення відео, створення та розміщення форм, галерей зображень, використання Google-Диску, спільна робота з документами тощо. 
Діти дуже люблять різні он-лайн ігри та вправи. Google має «дружні» відносини з різними додатками. Наприклад, платформа learningapps.org надає чудові можливості для створення цікавих он-лайн вправ для перевірки знань, а он-лайн стіна Рadlet дозволить дізнатись думку дітей про якусь подію чи перевірити знання. Google надає можливість вбудувати ці додатки на сайті.
За допомогою форм, які також можна розмістити на сайті, вчитель може зробити опитування чи перевірити знання учнів.
Учням та батькам надана можливість контролю оцінок за виконання практичних робіт, які розміщено у Google-таблицях.
Google постійно поповнює свої додатки та інструменти, тому, щоразу при потребі розміщення того чи іншого матеріалу на сайті, починаєш шукати нові можливості Google.


Дехто запитає: який сенс створювати сайт з предмету, якщо є підручник та вчитель, який пояснить тему? Навчальний сайт з предмету не замінить вчителя та підручник, але це дуже гарне доповнення до теми, адже на сайті можна розмістити матеріали, які не встигли розглянути на уроці. Розміщати можна матеріали, які допоможуть учню більше зрозуміти тему: відеоматеріал, записаний вчителем; мультфільми та відеоматеріал з мережі; он-лайн вправи; форми для перевірки знань тощо. В учнів не виникає проблем з вивченням нової теми у разі неможливості відвідати урок, не виникають питання і з заданим домашнім завданням (я не був на уроці, я не знав домашнього завдання - автоматично відпадає). Учні та батьки можуть контролювати свої навчальні досягнення дистанційно.
Цей сайт апробовано в міській та сільській школі. Велику роль використання навчального сайту дітьми вдома відіграє наявність Інтернету (в сільській місцевості це було і поки є дуже великою проблемою). В сільській школі виявилось складніше залучити дітей до дистанційного навчання (з таким навчанням вони зустрілись вперше). Тому довелось «рекламувати» сайт на уроках: спочатку повторювали вивчений матеріал за допомогою он-лайн вправ, потім перевіряли знання за допомогою форм, деякі теми супроводжувались мультфільмами або відеоматеріалами, інструкції до практичних робіт діти брали з сайту і т.д.
Одного разу навчальний сайт навіть зробив мені послугу. В зв’язку з погіршенням температурного режиму у мене заболіло горло і вже після третього уроку було важко говорити. А урок провести потрібно. Я люблю «живе» спілкування з учнями, але іншого виходу не було – потрібно було використати відеоматеріал, який був записаний напередодні.


Тому, шановні колеги, якщо вам випаде нагода взяти участь у будь-якому заході, присвяченому вивченню Google-технологій, обов’язково відвідайте його. Можливо вам не зовсім буде зрозуміло для чого потрібен той чи інший інструмент, але прийде час, коли ви з радістю його використаєте у своїй діяльності.

Немає коментарів:

Дописати коментар